Kundecase: Opsido

Opsido hjelper bedrifter å søke om offentlige midler. De ønsket seg nye nettsider hvor potensielle kunder kunne lese om de forskjellige støtteordningene de jobbet med. Utfordringen var å gjøre mye informasjon tilgjengelig for brukeren, samtidig som at nettsiden skulle være enkel å navigere, og ikke minst ha et tydelig “call to action”.

Dette ble løst ved å lage en dynamisk drop-down meny med en introduksjon om de forskjellige valgene, en sidemeny og ekspanderende tekstbokser. En CTA ble naturlig integrert i hver underside, i tillegg til en tydelig knapp i headeren.

www.opsido.no

Både på forsiden og i toppmenyen kan brukeren få en kort introduksjon til de forskjellige emnene, uten å navigere seg vekk fra siden de er på. Klikker brukeren seg inn på en av undersidene til ‘tjenester’, vil de kunne se hvor de er, samt navigere til de andre undersidene ved hjelp av sidemenyen.

Det er også ‘breadcrumbs’ under headeren på hver side, for å hjelpe brukeren å orientere seg. Nettsiden inneholder mye tekst, og for å gjøre det lettere å navigere seg gjennom brødteksten, har vi gjemt noe av teksten bak ekspanderene overskrifter, som brukeren kan klikke på om de ønsker å lese mer.

Kontakt Studio Kode

Ta gjerne kontakt med oss gjennom kontaktskjemaet eller send oss en e-post på hei@studiokode.no. Uansett om du har en begynnende idé eller en konkret plan, ønsker vi å høre fra deg!

Vi tar gjerne en uforpliktende prat for å finne ut hvordan vi kan hjelpe dere.